sobota, 28 lutego 2015

Truskawki za jedyne 5,99 zł. Cena adekwatna do produktu?


Przyznam, że nie należę do osób, które na każdym kroku robią zdjęcia wszystkim i wszystkiemu, co im się nie podoba, ale to co ostatnio zobaczyłam w sklepie, gdzie ja i większość osiedla robimy codzienne zakupy, wprawiło mnie w takie zdziwienie, że nie wiedziałam czy mam się śmiać, czy płakać. Truskaweczki (prosto z Grecji, jak przeczytałam na opakowaniu) nie były gdzieś głęboko schowane, nie leżały zakopane pod innymi, świeżymi produktami. Były w centralnym miejscu widoczne z odległości kilku metrów. Ja jestem w stanie zrozumieć pewne niedociągnięcia, wiem że sami musimy sprawdzić zawsze termin ważności, bo może się zdarzyć (choć nie powinno), że coś na półce sklepowej jest przeterminowane. Ale to, co zobaczyłam, w mojej ocenie przechodzi wszelkie granice.



 

Jak się okazuje, tego typu wpadki nie są czymś nadzwyczajnym, lecz jest to na porządku dziennym. Raporty z kontroli przeprowadzonych przez Inspekcję Handlową w okresie od października 2013 r. do czerwca 2014 r., których przedmiotem były głównie produkty z tzw. "najniższej półki", wskazują, iż najczęstszym uchybieniem jest oznakowanie i sposób przechowywania danych produktów. Dodatkowo na półkach sklepowych znajdują się produkty o minimalnym terminie przydatności, co powoduje, że konsument może albo zjeść produkt niemal od razu, albo wyrzucić, albo się pochorować. Wskutek powyższych kontroli z 27  placówek skontrolowanych pod tym kątem,z powodu zbyt krótkiego terminu ważności, wycofano z obrotu aż 97 partii produktów.

Niestety często zdarza się, że zakupy robimy w pośpiechu, z setką innych rzeczy na głowie, przez co nie zwracamy uwagi na termin ważności, nie oglądamy czy produkt jest świeży i zdatny do spożycia. Wtedy możemy reklamować dany produkt spożywczy, z tym że termin do reklamacji jest bardzo krótki. Jeżeli chodzi o produkty zapakowane możemy reklamować do 3 dni od otwarcia produktu, a pozostałe do 3 dni od daty ich zakupu.

Jeżeli chodzi o zdjęcia, które załączam do tego posta, pozostawiam je bez większego komentarza, bo prawdę mówiąc, brak mi słów, a komentarz pozostawiam dla Was, drodzy Czytelnicy :)